Saturday, May 26, 2012

AKU CINTA KALIAN

subhanallah, alhamdulilah, allahuakhbar!!

ingin aku jeritkan pada dunia yang aku ni dikelilingi ngan akhwats yg sgt best, superb best.. huuhuhu.. rasa nak nangis pun ada, mengenangkan yang kita akan berpisah suatu hari nanti.. tp itulah kenyataan( moga di syurga Allah kita ketemu lagi, makan dulang sma2, tidur smaa2, berdaurah sma2, jaulah sama2).  dan satu kenyataan yang lagi macho adalah mereka adalah kurniaan Allah yg tak ternilai pada aku di sepanjang jalan ini.

yup aku cinta dan kasih pada mereka.  dgrlah wahai sisters ku diluar sana, hati kecil ini menjerit, AKU CINTA DAN KASIH KALIAN KERANA ALLAH..

sungguh bumi moscow yang silih berganti suhunya kejap sejuk kejap panas ini, telah menemukan aku dgn sosok manusia yang supersaya.  semuanya aku temui di atas jalan yang panjang ditaburi duri dan banyak kena fikir nie.  walaupun setiap dr sister tu sgt2 berbeza.  ada yang kerjanya mengusik org jer, ada kerjanya membebel jer, ada kerjanya menceriakan org saat kusut memikirkan stratergi2 (bunyi cm ape tah), ada yang idea dia subhanllah hebatnyer, ada yg pandai sgt melukis time usrah tu dok lukis atas kulit pisang lah, ada yang senyum jer kerja dia, ada yang kusut jer semua barang dia asyik hilang jer..

tapi setiap dr mereka bw something dalam hidup aku.. bila dikenang2 saat indah kita bersama aku boleh tersenyum sorg2 dan org blh kata gila aper?.  tp aku akan katakan kau tk alami apa yg aku alami.  kami ibarat satu gambar puzzle dan setiap kami adalah kepingan puzzle yang melengkapi each other.  selalunya satu gambar puzzle akan ada satu main picture.  contohnya gambar rumah.  so dekat sekeliling rumah tu ada lah rumput, tanah sikit kan.  tp setiap kepingan puzzle tu tetap penting even ia hanya lah kepingan puzzle yang mengandungi rumput dan tanah.  sebab tanpa puzzle kat tepi tu gambar puzzle takkan lengakap jugak.  so kita semua actually top up each other.  bestkan konsep tu.

yup kita berganding bahu utk menegakkan kalimah Allah nie ( berat walaupun sempoi bunyinyer).  kita berganding bahu membina umat , membawa mereka dr penyembahan entah pape kepada penyembahan tuhan yang esa.  tnpa jalan ini pasti aku tkkan kenal mereka.

ya dulu aku selalu sgt rasa x best sbb rasa macam join awal sgt tarbiyah nie.  tp alhamdulilah sekrang rasa menghargainya n harp sgt Allah pilih aku utk mendiami syurgaNya yang superb best.  teringat time usrah aritu tu kitaorg buat tafsir mutaffin.  dalam mutaffin ckp ahli2 syurga akan duduk atas dipan2 dan melepaskan pandangan.  kata kak usrahku ibarat dalam kereta bila ayah kita kata " pandang kat luar tu ada biri2" mesti kita kena berusaha angkat sikit badan kita and jenggukan kepala kita utk tgk biri2 tu ( boleh bayang tak?) tapi ahli syurga nie tak yah pun nak bangkit dr zon selesa tu utk tgk bende2 best.  mereka dpt tgk dr dipan2 tu jer tp perlu usaha.  sbb utk masuk syurga tu pun mereka dah bayar nilai yg mahal..

betskan!! memikirkan syurga selalu buat aku rasa hepi.  walaupun hakikatnya sekarang ada jer iman turun naik.  kejap rasa semangat , kejap asa malas.. tapi itulah kita manusia tak pernah sempurna sbb tu kita perlukan DIA.

so dikesempatan ini aku nak ckp jazakillah hu khairan khatira kepada sister2 yang sentiasa bg support, ceriakan, terima dan sentiasa doakan diri yang hina ini.  semoga Allah meneguhkan ukhwah kita dan disyurga lah temu janji kita seterusnya.  walaupun ada yang bakal balik utk bfg, ada yg bakal melangsungkan walimah, ada yg dah pindah, tapi kalian semua tetap di hati dan insyAllah diusahakan dlm doa aku.

hanya Allah tmpt pergantungan kita semua ^__^

1 comment: