Thursday, November 10, 2011

manisnya chocolate

bismillahirahmannirrahim...

skrg nie aku jarang2 jer buka blogger nie.. kalau bukak pun sebab nak bc blog org jer.. bila lihat last post wahh rupanya sudah lama diri nie tk mencoretkan sesuatu di blog ni.. 1 bln lepas right before aku tamat cycle topography anatomy dlm bahasa asing sunguh2 hati nie nak update blog after setahun tak updates.. tp kesudahan nya tetap sama, malas jugak nak update blog...

lalalala ..

tapi tulah sekarang nie aku ada symptom which is aku suka sgt makan chocalate cm twix, step sampai bila tiba time makan yang sepatutnya(dinner) aku jadi malas nak makan nasi..

apa yang menarik aku makan chocolate ni sebab aku sukakan rasanya yang manis.. mungkin sbb aku nie seorg kelantanese. yup manisnya choclate tu buat aku rasa tenang, rasa best rasa enjoy..

tapi sebalik kemanisan chocolate tue ada bahayanya... yup selaku budak medik yang masih lagi terpinga2 bila membicarakn physiology of human being manisnya chocolate boleh menyumbang kepada increase blood glucose. naiknya kandungan gula dalam darah akan menjerumuskan kepada penyakit kencing manis.

itulah nampak indah tapi sebenarya disebalik keindahan itu ada keburukan yg boleh membawa fatal... samalah dgn keburukan yang selalu menarik hatimu sebagaimana firman Allah:

Katakanlah (Muhammad), "Tidaklah sama yg buruk dgn yg baik, meskipun keburukan itu menarik hatimu, maka bertakwalah kepada Allah wahai org2 yg mempunyai akal sehat, agar kamu beruntung.'

lalala

chocolate chocolate sedap tapi fatal uuuuu susahnya nak berhenti dr mkn chocolate....:((

jalanya satu jer -Allah kata bertakwalah.. yup takwa..

sejujurnya aku pun jauh dr takwa huhu.. tp dalam hati penuh perasaan nak jd org bertakwa.tp niat jer tak cukup.. Moga Allah menguatkan!! amin

No comments:

Post a Comment